Βέλγιο: ο αγαπημένος προορισμός των food lovers

Διαδικτυακές Β2Β συναντήσεις για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις θα πραγματοποιηθούν στις 25 – 27.11.2020 με την αγορά του Βελγίου

Γενικά Χαρακτηριστικά Χώρας
  • Το Βέλγιο βρίσκεται στην καρδιά της Δυτικής Ευρώπης.
  • Η θέση της χώρας αποτελεί βασική πτυχή της οικονομίας της καθώς και η πρωτεύουσα, οι Βρυξέλλες, φιλοξενούν μεγάλο αριθμό ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών.
  • Ο Πληθυσμός του Βελγίου είναι 11.099.554 κάτοικοι (στοιχεία 2018)
  • Η περιοχή των Βρυξελλών  έχει πληθυσμό 1,2 εκατομμύρια
  • Η θέση της χώρας σε συνδυασμό με τις παγκοσμίου κλάσης υποδομές, τη σταθερή παραγωγική βάση κατατάσσουν το Βέλγιο μία από τις χώρες με την μεγαλύτερη έκθεση στην διεθνή οικονομία.
Καταναλωτικά Πρότυπα *

Ο Βέλγος καταναλωτής και γενικότερα αγοραστής, επιδιώκει υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές, γεγονός που καθιστά τη βελγική αγορά ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Κλάδοι ειδικότερου ενδιαφέροντος για ελληνικές επιχειρήσεις*

Νωπά και μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα, τρόφιμα και ποτά

Κατηγορίες προϊόντων οι οποίες έχουν ιδιαίτερη δυναμική και προοπτικές στην αγορά του Βελγίου είναι τα ελληνικά νωπά και μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα, τα τρόφιμα και ποτά.

Οι συνολικές εξαγωγές αυτών των προϊόντων είναι περίπου 100 εκατ. € και αποτελούν περίπου το 25% των συνολικών εξαγωγών μας προς το Βέλγιο.

Τα προϊόντα της ελληνικής γαστρονομίας έχουν ιδιαίτερη δυναμική και προοπτικές στην αγορά του Βελγίου λόγω :

  1. Της εδραίωσης παγκοσμίως της μεσογειακής διατροφής
  2. Του σταθερά ανερχόμενου τουριστικού ρεύματος Βέλγων στην Ελλάδα
  3. Της ύπαρξης σημαντικού ελληνικού ομογενειακού στοιχείου (υπολογίζεται σε περίπου 40 χιλιάδες) αλλά και
  4. Της παρουσίας μεγάλου αριθμού ελληνικών εστιατορίων σε όλο το Βέλγιο.
  5. Την εξοικείωση του βελγικού κοινού με την γεύση και την ποιότητά των ελληνικών προϊόντων.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2018 η θέση επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων που βρίσκονται σε ανάπτυξη  έχει ως εξής:

  • Ελαιόλαδο στην 10η θέση
  • Γιαούρτι στην 7η θέση
  • Κρασί στην 7η θέση
  • Φιλέτα ψαριών στην 10η θέση
  • Μέλι στην 9η θέση
  • Παρασκευάσματα κρέατος στην 6η θέση
  • Τουρσιά στην 8η θέση
  • Ζωμοί & σούπες στην 4η έκθεση
  • Παρασκευάσματα λαχανικών κατεψυγμένα στην 5η θέση
  • Ψάρια κατεψυγμένα στην 10η θέση
  • Ούζο στην 8η θέση

Ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη αγορά στο Βέλγιο είναι τα βιολογικά προϊόντα, η οποία αναπτύσσεται με διψήφια ποσοστά.

Μεγάλες προοπτικές έχει το τυποποιημένο ελληνικό ελαιόλαδο το οποίο είναι διαθέσιμο σε εστιατόρια και εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων.

Σύμφωνα με πρόσφατη ετήσια έκθεση του Συμβούλου ΟΕΥ Α΄ κ. Αναστασίου Παπαθωμά, το Βέλγιο εισάγει ετησίως περίπου 18 χιλιάδες τόνους ελαιόλαδο αξίας περίπου 65 εκατ. ευρώ.

Η αξία του εισαγόμενου ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 12 εκατ. ευρώ από το 2014 όπου εισήχθη ελαιόλαδο αξίας 52 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η ποσότητα του εισαγόμενου ελαιολάδου στο Βέλγιο παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα από το 2012.

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την υγεία και την ευημερία των καταναλωτών στο Βέλγιο αναμένεται να επηρεάσει τα επόμενα χρόνια στην κατανάλωση ελαίων και λιπών στο Βέλγιο. Το ελληνικό μερίδιο είναι σχεδόν 4%, της Ισπανίας σχεδόν 50%, της Ιταλίας περίπου 22%, ενώ πολύ καλά πηγαίνει η «μικρή» (με παραγωγή περί τους 2 χιλ τν) Γαλλία με μερίδιο 1,5%.

Σχετικά καλές προοπτικές έχουν οι ελληνικοί οίνοι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια έτυχαν σημαντικής προώθησης με πλήθος γευσιγνωσιών . Το Βέλγιο συνολικά πραγματοποιεί εισαγωγές οίνου αξίας περίπου 1 δις ετησίως καθώς στερείται αξιόλογης τοπικής παραγωγής.

Η περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών σε τρόφιμα – ποτά εξαρτάται από την δυνατότητα διείσδυσης σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες τροφίμων στο Βέλγιο.

 Η εδραίωση παγκοσμίως της μεσογειακής διατροφής ως ωφέλιμης αλλά και η εξοικείωση των Βέλγων με την ελληνική κουζίνα λόγω του τουρισμού και των ελληνικών εστιατορίων στο Βέλγιο διευκολύνουν την επιτυχή διείσδυση των ελληνικών προϊόντων.

Τα ελληνικά αλιεύματα και ειδικότερα η τσιπούρα και το λαβράκι εισάγονται και έχουν ιδιαίτερα καλές προοπτικές στην αγορά του Βελγίου.

Επαγγελματικές ομάδες που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν

Εισαγωγείς, αγοραστές supermarket,  foodservers, καταστήματα deli, και μεγάλα εστιατόρια, εκπρόσωποι media, δημοσιογράφοι και bloggers.

Ο ελάχιστος αριθμός των αγοραστών που θα συμμετάσχουν στο Workshop υπολογίζεται σε 30.

 

*http://agora.mfa.gr/infofiles/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%9F%CE%A3%20%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A7%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%95%CE%99%CE%9D%202019%20-%20%CE%92%CE%95%CE%9B%CE%93%CE%99%CE%9F%20be.pdf

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Έφη Μαντά στα τηλέφωνα  +30 210 7295620 , + 30 6980 563698 ή να στείλετε e-mail στο emanta@greekalternativetourism.gr

Διοργάνωση

Tourism Media & Events

16 Alkmanos St, 115 28 Athens – Greece

T: +30 210 7295620 e-mail: emanta@greekalternativetourism.gr