Διαδικτυακές Β2Β συναντήσεις μεταξύ ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων και αγοραστών από την Γαλλία θα πραγματοποιηθούν στις 8-10.12.2020.
Η αγορά της Πολωνίας
- Η 8η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- 38,5 εκατομμύρια δυνητικοί καταναλωτές.
- Από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης της Ευρώπης.
- Ισχυρή εγχώρια αγορά, χαμηλό ιδιωτικό χρέος και νομισματική ευελιξία
- Πληθωρισμός 2% το 2017
- Συνολικό ΑΕΠ το 2016 στα 425 δισ. Ευρώ και ΑΕΠ/κεφαλή στα 11.000 Ευρώ.
- Η ιδιωτική κατανάλωση κινείται ανοδικά, το 2017 (+3,9%) και το 2018 (+2,9%).
- Συνολικό ΑΕΠ το 2016 στα 425 δισ. Ευρώ και ΑΕΠ/κεφαλή στα 11.000 Ευρώ.
- Οι εξαγωγές της Ελλάδας στην Πολωνία αυξήθηκαν κατά 80% μέσα στην περίοδο 2009-2018 φθάνοντας τα 460 εκατομμύρια ευρώ!
Αγοραστικές συνήθειες Πολωνών*
- Στους Πολωνούς δεν αρέσουν οι μεγάλες/μαζικές αγορές.
- Προτιμούν να αγοράζουν σε καθημερινή βάση μέχρι δέκα προϊόντα από το (μικρό) κατάστημα της γειτονιάς.
- Στις υπεραγορές (hypermarkets /supermarkets), οι περισσότεροι πελάτες πραγματοποιούν, κατά τη διάρκεια της εβδομάδος, αγορές αξίας έως 100 Ζλότυ (περίπου € 25).
- Η αύξηση των μισθών ,τα αυξημένα επίπεδα απασχόλησης αλλά και τα διαθέσιμα εισοδήματα οδηγούν στην αύξηση της ζήτησης για μεταποιημένα τρόφιμα.
- Αυξανόμενη τάση παρατηρείται για συσκευασμένα τρόφιμα καθώς ταιριάζουν εύκολα σε πολυάσχολο τρόπο ζωής που υιοθετούν πολλοί Πολωνοί.
- Το 43% των Πολωνών είναι πολυάσχολοι και καταναλώνουν έτοιμα για κατανάλωση, κατεψυγμένα γεύματα. Ο τομέας αυτός αυξάνεται περίπου στο 3% ετησίως και αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 443 εκατ. δολάρια μέχρι το 2019.
- Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας :Οι Πολωνοί ξοδεύουν περίπου 5 δισ. Ευρώ κάθε χρόνο για την απόκτηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του λιανεμπορίου, ιδίως για την απόκτηση προϊόντων FMCG (25% του προαναφερθέντος ποσού).
Η θέση ελληνικών προϊόντων όσον αφορά τις εξαγωγές (στοιχεία 2018)
- Τυριά στην 9η θέση
- Ελιές στην 10η θέση
- Μαρμελάδες & γλυκά κουταλιού στην 8η θέση
- Κομπόστες στην 6η θέση
- Ντομάτες , φρούτα διατηρημένα & κατεψυγμένα στην 5η θέση
- Εσπεριδοειδή , βερίκοκα, κεράσια & ροδάκινα στην 3η θέση
- Σπαράγγια στην 10η θέση
- Σταφύλια στην 6η θέση
Νέες τάσεις στην κατανάλωση τροφίμων για τα επόμενα χρόνια*
Τα επόμενα χρόνια ο κλάδος τροφίμων αναμένεται να λάβει ώθηση όσον αφορά:
- στα διαιτητικά προϊόντα
- τα βιολογικά προϊόντα,
- τα προϊόντα χωρίς γλουτένη και
- τα προϊόντα που διατίθενται μέσω καταστημάτων delicatessen
Ελληνικά προϊόντα µε προοπτικές αύξησης εξαγωγών στην Πολωνία
- Προϊόντα ΠΟΠ – ΠΓΕ
- Βιολογικά προϊόντα
- Νωπά οπωροκηπευτικά
- Φιλέτα ψαριών και άλλα ιχθηρά
- Κρασί
- Τυριά
- Specialty foods
- Έτοιμα γεύματα
Επαγγελματικές ομάδες που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν
Εισαγωγείς, αγοραστές supermarket, foodservers, καταστήματα deli, και μεγάλα εστιατόρια, εκπρόσωποι media, δημοσιογράφοι και bloggers.
Ο ελάχιστος αριθμός των αγοραστών που θα συμμετάσχουν στο Workshop υπολογίζεται σε 30.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Έφη Μαντά στα τηλέφωνα +30 210 7295620 , + 30 6980 563698 ή να στείλετε e-mail στο emanta@
Διοργάνωση
Tourism Media & Events
16 Alkmanos St, 115 28 Athens – Greece
T: +30 210 7295620 e-mail: emanta@greekalternativetourism.gr
