Πολωνία: To Success story της Κεντρικής Ευρώπης

Διαδικτυακές Β2Β συναντήσεις μεταξύ ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων και αγοραστών από την Γαλλία θα πραγματοποιηθούν στις  8-10.12.2020.

Η αγορά της Πολωνίας
  • Η 8η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • 38,5 εκατομμύρια δυνητικοί καταναλωτές.
  • Από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης της Ευρώπης.
  • Ισχυρή εγχώρια αγορά, χαμηλό ιδιωτικό χρέος και νομισματική ευελιξία
  • Πληθωρισμός 2% το 2017
  • Συνολικό ΑΕΠ το 2016 στα 425 δισ. Ευρώ και ΑΕΠ/κεφαλή στα 11.000 Ευρώ.
  • Η ιδιωτική κατανάλωση κινείται ανοδικά, το 2017 (+3,9%) και το 2018 (+2,9%).
  • Συνολικό ΑΕΠ το 2016 στα 425 δισ. Ευρώ και ΑΕΠ/κεφαλή στα 11.000 Ευρώ.
  • Οι εξαγωγές της Ελλάδας στην Πολωνία αυξήθηκαν κατά 80% μέσα στην περίοδο 2009-2018 φθάνοντας τα 460 εκατομμύρια ευρώ!
Αγοραστικές συνήθειες Πολωνών*
  • Στους Πολωνούς δεν αρέσουν οι μεγάλες/μαζικές αγορές.
  • Προτιμούν να αγοράζουν σε καθημερινή βάση μέχρι δέκα προϊόντα από το (μικρό) κατάστημα της γειτονιάς.
  • Στις υπεραγορές (hypermarkets /supermarkets), οι περισσότεροι πελάτες πραγματοποιούν, κατά τη διάρκεια της εβδομάδος, αγορές αξίας έως 100 Ζλότυ (περίπου € 25).
  • Η αύξηση των μισθών ,τα αυξημένα επίπεδα απασχόλησης αλλά και τα διαθέσιμα εισοδήματα οδηγούν στην αύξηση της ζήτησης για μεταποιημένα τρόφιμα.
  • Αυξανόμενη τάση παρατηρείται για συσκευασμένα τρόφιμα καθώς ταιριάζουν εύκολα σε πολυάσχολο τρόπο ζωής που υιοθετούν πολλοί Πολωνοί.
  • Το 43% των Πολωνών είναι πολυάσχολοι και καταναλώνουν έτοιμα για κατανάλωση, κατεψυγμένα γεύματα. Ο τομέας αυτός αυξάνεται περίπου στο 3% ετησίως και αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 443 εκατ. δολάρια μέχρι το 2019.
  • Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας :Οι Πολωνοί ξοδεύουν περίπου 5 δισ. Ευρώ κάθε χρόνο για την απόκτηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του λιανεμπορίου, ιδίως για την απόκτηση προϊόντων FMCG (25% του προαναφερθέντος ποσού).
Η θέση ελληνικών προϊόντων όσον αφορά τις εξαγωγές (στοιχεία 2018)
  • Τυριά στην 9η θέση
  • Ελιές στην 10η θέση
  • Μαρμελάδες & γλυκά κουταλιού στην 8η θέση
  • Κομπόστες στην 6η θέση
  • Ντομάτες , φρούτα διατηρημένα & κατεψυγμένα στην 5η θέση
  • Εσπεριδοειδή , βερίκοκα, κεράσια & ροδάκινα στην 3η θέση
  • Σπαράγγια στην 10η θέση
  • Σταφύλια στην 6η θέση

 

Νέες τάσεις στην κατανάλωση τροφίμων για τα επόμενα χρόνια*

Τα επόμενα χρόνια ο κλάδος τροφίμων αναμένεται να λάβει ώθηση όσον αφορά:

  • στα διαιτητικά προϊόντα
  • τα βιολογικά προϊόντα,
  • τα προϊόντα χωρίς γλουτένη και
  • τα προϊόντα που διατίθενται μέσω καταστημάτων delicatessen
Ελληνικά προϊόντα µε προοπτικές αύξησης εξαγωγών στην Πολωνία
  • Προϊόντα ΠΟΠ – ΠΓΕ
  • Βιολογικά προϊόντα
  • Νωπά οπωροκηπευτικά
  • Φιλέτα ψαριών και άλλα ιχθηρά
  • Κρασί
  • Τυριά
  • Specialty foods
  • Έτοιμα γεύματα
Επαγγελματικές ομάδες που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν

Εισαγωγείς, αγοραστές supermarket,  foodservers, καταστήματα deli, και μεγάλα εστιατόρια, εκπρόσωποι media, δημοσιογράφοι και bloggers.

Ο ελάχιστος αριθμός των αγοραστών που θα συμμετάσχουν στο Workshop υπολογίζεται σε 30.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την κα Έφη Μαντά στα τηλέφωνα  +30 210 7295620 , + 30 6980 563698 ή να στείλετε e-mail στο emanta@greekalternativetourism.gr

Διοργάνωση

Tourism Media & Events

16 Alkmanos St, 115 28 Athens – Greece

T: +30 210 7295620 e-mail: emanta@greekalternativetourism.gr

www.greekalternativetourism.gr